Túra a Zobor-hegyre

A 2023/24-es tanév második túráján a Tribecs-hegységet vettük célpontul, annak is a délnyugati nyúlványát, a Zobor-hegyet.

November 4-én a túrázóink egy kisebb csapata indult neki a kalandnak. A buszunk 7.50-kor indult a vágsellyei buszpályaudvarról, mellyel Nyitrára utaztunk. A túrát 9.10-kor kezdtük. A túra első felében elég meredek úton haladtunk felfelé a Piramishoz. Mikor felértünk, megpihentünk és energiát gyűjtöttünk a túra másik feléhez, illetve egy kicsit sem szokványos születésnapi köszöntőt is megejtettünk. Majd utunkat a Zobor-hegy legmagasabb pontjára (587 m) folytattuk. Az út további részében már lefelé mentünk, sétáltunk egy mezőn, ahol nagy meglepetésünkre a nyitrai Stonehenge-t láttuk. A harmadik megállónk a Szent Mihály kápolnánál volt, ahol leültünk a hegy szélére és kellemes beszélgetés kíséretében élveztük a kilátást. Innen pedig már csak lesétáltunk a Zobordarázs (Dražovce) nevű falucskába. A városi buszunk 14.09-kor indult vissza. Mivel még volt bőven időnk a hazafelé tartó busz indulásáig, ezért a tanító bácsi nagylelkűségének köszönhetően eltölthettünk egy kis időt a Mlyny-ben. A plázától visszasétáltunk az autóbusz-állomásra, ahonnan egy kis várakozás után indultunk haza. 16:33-kor értünk Sellyére és ezzel véget is ért a túránk. A túra a szokás szerinti nagyon jó hangulatban telt, az idő is kellemes volt. Nagy lelkesedéssel várjuk a következő túrát.

Szimeth Jázmin (9. oszt.)